JellyPages.com

Sunday, January 11, 2015

5 SEBAB KENAPA ANAK ANDA PERLU AMBIL VITAMIN


5 SEBAB KENAPA ANAK ANDA PERLU AMBIL VITAMIN


Assalamualaikum wbt..


Alhamdulilah, minggu ini akan bermulalah kembali sesi persekolahan untuk anak-anak. Saat bercuti sudah pun tamat dan akhirnya mereka akan kembali meneruskan pengajian di sekolah.





Para ibu mesti rasa risau kerana anak-anak akan kembali beraktif di sekolah. Malah, ada yang anak-anak yang belajar dari siang sehingga ke malam.

Pasti, KESIHATAN ANAK-ANAK menjadi perkara UTAMA yang perlu diberikan perhatian. Kanak-kanak merupakan golongan yang MUDAH TERDEDAH dengan penyakit berbanding dewasa. 

Contohnya, kes PERTAMA, bawa anak-anak mandi di kolam renang terbuka. Apabila pulang ke rumah, keesokan hari anak mulai demam, cirit birit dan muntah-muntah sehinggakan terpaksa dimasukkan ke hospital.

KES KEDUAada kawan meera yang anaknya sering demam. Setiap bulan, wang mengalir ke hospital atau klinik kerana membeli ubat-ubatan untuk anak tercinta.

KES KETIGA, anak mudah dijangkiti demam apabila pulang dari tadika atau pusat penjagaan / asuhan.


Kenapa kanak-kanak perlu ambil vitamin walaupun mereka masih lagi kecil?


1) Mudah terkena Jangkitan Penyakit



Kanak-kanak mudah dijangkiti penyakit kerana badan mereka masih belum ada antibodi yang kuat.

Selalunya, kanak-kanak mudah mendapat jangkitan deman selesema, batuk dan jangkitan kulit. Bila demam, selalunya akan mengambil masa yang lama untuk sembuh sebab anak-anak tak suka makan ubat.


2) Tabiat Suka Memilih Makanan





Anak-anak memang sukakan benda manis kan? Jika diberi aiskrim dan sayur, yang mana jadi pilihan anak-anak?

Ada anak-anak yang tidak suka makan sayur dan minum air kosong, mereka lebih gemar makan nasi dan lauk sahaja. Di sini, anak-anak akan mengalami kekurangan nutrien dan vitamin dari sayur-sayuran.


3) Tabiat makan "Fast Food dan Minuman Bergas/ Manis




Anak-anak juga lebih gemar makan "Junk Food" seperti keropok dan minum air tin bergas. Kandungan gula dan garam yang tinggi di dalam makanan dan minuman ini akan menyebabkan anak-anak kehilangan vitamin seharian.






Sumber: Google

4) Pemakanan yang tidak teratur di sekolah.




Kekangan masa kepada ibu bapa bekerja atau ibu bapa yang tidak bekerja menyebabkan mereka tidak dapat menyediakan bekalan makanan yang berkhasiat kepada anak.

Maka, tanpa ada pilihan, anak-anak terpaksa membeli makanan yang di sediakan di kantin sekolah.

Masa kini, anak-anak dihidangkan makanan berbentuk segera di sekolah. Antaranya Nugget, sosej, burger dan coklat. 



5) Tidak FOKUS, lemah dan lesu untuk belajar.





Kegiatan anak-anak bermula awal pagi ke sekolah, kemudian menghadiri kelas fardhu ain atau kelas agama di waktu petang. Malah ada anak-anak yang menghadiri kelas tusyen atau mengaji di malam hari.

Jadual anak-anak yang kini lebih padat akan menyebabkan badan mereka menjadi penat dan letih apabila tiba kemuncak hari.

Kehilangan tenaga ini dapat dibantu dengan pengambilan vitamin yang betul sekiranya diamalkan secara konsisten. Insya-ALLAH.






ALHAMDULILAH.. Disini, Meera nak kongsikan VITAMIN YANG TERBAIK UNTUK ANAK-ANAK ANDA. Mudah-mudahan dapat membantu para ibubapa di luar sana.

Memperkenalkan MultiVitamin SHAKLEE yang dirumuskan KHAS untuk kanak-kanak.

Peringatan
* Pengambilan Vitamin berfungsi membantu MELENGKAPKAN kekurangan zat atau nutrisi yang diperlukan olah anak-anak. bukan MENGANTIKAN !!! 







TAHUKAH ANDA, SEORANG KANAK-KANAK perlu makan makanan yang seimbang agar penyerapan nutrisi dan zat dapat berjalan dengan lancar.

Ini adalah kandungan MULTIVITAMIN SHAKLEE yang telah dibuktikan dan telah diperbaharui.




KENAPA PERLU MEMILIH VITAMIN SHAKLEE???

1) Berkualliti dari segi kandungannya. Boleh lihat sendiri perbezaan vitamin Shaklee dan jenama yang lain.




Malah, ia 100% semulajadi dan tidak mengandungi sebarang perisa, pengawet dan perasa tambahan. Dengan rasa buah ANGGUR pasti menjadi idaman anak-anak anda.

Selain itu, ia GLUTEN FREE !!! Dimana ia SELAMAT untuk semua kanak-kanak. malah, kanak-kanak yang autisme pun boleh ambil vitamin ini.



Dan yang PALING BEST sekarang ada PROMOSI, Beli 3 percuma 1. Beli banyak-banyak buat STOK sebab barang memang macam goreng pisang panas.




Cara makan, mudah sahaja. hanya KUNYAH, KUNYAH dan KUNYAH..

Jadi, Kalau anda BERMINAT nak cuba boleh try pakat ramai-ramai dengan ahli keluarga, sepupu sepapat, rakan sekerja dapat beli dengan HARGA JIMAT..




Alhamdulilah, selesai sudah perkongsian Meera pada kali ini, rasa berdosa sebab tak kongsi benda baik dengan anda semua.

Kalau ada para ibubapa yang nak cuba multivitamin SHAKLEE ni, boleh hubungi Meera. Saya sedia untuk membantu anda dengan memberi konsultasi dan jadual pemakanan secara PERCUMA sahaja.

Mari kita korbankan sedikit wang untuk anak-anak kita pada masa sekarang. Bila mereka sakit kita pasti berasa sedih dan sekiranya sakit berterusan, lagi banyak wang yang akan kita gunakan. 

Lebih baik MENCEGAH daripada BERUBAT dengan kos rawatan hospital yang semakin hari semakin tinggi dan mahal. Apa salahnya kita bagi yang terbaik untuk anak-anak kita agar mereka membesar lebih sihat pada masa akan datang.

INSYA-ALLAH..

Jom, hubungi Meera jika berminat dan ingin mencuba untuk anak-anak anda. FREE KONSULTASI.



Meera 
SID 1131035
SMS/WS/ TELEGRAM 011-29411247





credit to mommyshabab..

No comments:

Post a Comment